01 september 2010

Vad jag egentligen sade till UNT

I dagens UNT står att jag tror att kritiken mot arenabolaget haft negativ inverkan.

Vad jag egentligen sade till UNT var att UNT:s kampanj mot arenan säkert har haft negativ inverkan. Jag sade också att UNT skrivit felaktigheter och med det menar jag att man uteslutit viktig information.

Det finns till exempel inga hemliga dokument, men det finns ett dokument som handlar om ett annat upplägg av arenaaffären än det som presenterats för kommunfullmäktige. Det har oppositionen inklusive UNT använt i fel sammanhang.

Det är mycket glädjande att varannan uppsalabo vill ha gränbyarenan, men av UNT:s fråga i en opinionsundersökning går det inte att dra slutsatsen om de som förordar studenternas vill ha ishockeyarena på Studenternas som en tredje arena eller om man vill att studenternas nuvarande arenor skall rustas.

Alliansen kommer att bygga om studenternas till en moderna fotbolls och bandyarena. Planeringen har pågått i flera år och presenteras under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar