03 september 2010

Förtroende måste förtjänas

Visst kan man ibland direkt känna om man har förtroende för person eller inte, men det verkliga förtroendet för oss politiker för att förvalta en stor del av andras pengar måste byggas långsiktigt.

Det går däremot fort att rasera ett förtroende. Därför måste politiker hantera sin maktposition på ett värdigt sätt. Vi vet att våra uttalanden kan få stor exponering. I ivern att samla några politiska poäng får vi inte dra ned andras anseende, särskilt om dessa människor inte har möjlighet att försvara sig.

Jag har varit med länge och har lärt mig att erfarenhet och kunskap är viktiga. Jag tycker mycket om mycket, men jag vet att jag inte alltid vet bäst. Jag vet också att man inte skall döma andra utan att ha alla fakta.

Jag har avgivit min etiska deklaration och kommer att hålla mig till den. Den finns på http://www.ceciliaforss.nu/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar