19 september 2010

Jag röstade på moderaterna


Igår fick jag slå straffar i pausen på Almtuna IS´ match mot Malmö. Jag gjorde inga mål , men det gjorde AIS, precis tillräckligt många för att förgylla kvällen för oss.

Imorse vaknade jag tidigt. Det kändes som julafton när jag var barn. Äntligen är dagen kommen, men presenterna kommer först på kvällen, efter middagen. Först då vet man om man får det man önskat. Precis som i barndomen tror jag att förväntningarna uppfylls.

Jag längtar också efter att få lägga undan alla kampanjkläderna. Jag är så trött på att bära T-shirts och jackor med M-symboler. Jag längtar efter att ha skor som jag inte orkar gå mer än några meter i och kläder i andra färger än moderaternas kampanjfärger.

Jag har redan röstat. Jag valde moderaterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar