04 januari 2011

Har börjat på gym idag

En lång och härlig tid utan gymkort är över. Jag har varit på gym idag och tecknat årskort! Det kändes nödvändigt för mitt fortsatta arbete som kommunalråd i Uppsala.

Det är slut på den tiden då jag vaknar och tänker, vad skönt att slippa anstränga mig i alla maskiner som belastar muskler som jag inte har och att slippa den enformiga uppvärmningen på löpbandet. Vad skönt att alltid duscha hemma där man inte behöver komma ihåg att ta med tvålen. Vad skönt att slippa bära bagen med träningskläder och att slippa den tunga våta handduken. Det är inte utan att jag längtar tillbaka till den tiden, men den är över.

Nu är jag en ansvarskännande kommuninnevånare med gymkort!

1 kommentar:

  1. Trevligt! Det gäller att undvika Hanna-effekten.
    Men det är ok att stå skuldra vid skuldra i Alliansen. Men det börjar knaka ifogarna. Liberalerna är på gång att växa bredden. Hur åtgärdar man sådant?

    SvaraRadera