01 mars 2011

När får vi trådlös el

I senaste numret av Villaägarans tidning skrivs om gröna elbluffen. I verkligheten vet vi inte om vi får grön el eller inte fast vi beställt el av den gröna sorten. Även DN-debatt berättar hur kunder luras i tron att de gör något bra för miljön   - http://www.dn.se/debatt/den-grona-el-vi-betalar-for-har-tydliga-nyanser-av-brunt.

Jag har alltid sagt att jag inte tror att jag fått grön el förrän jag kan se det på färgen. Jag visste inte hur rätt jag hade.

För närvarande är min högsta elönskan att få trådlös el. Jag är så otroligt trött på sladdar och uttag på fel ställen. När jag skulle göra TV:n trådlös innebar det i praktiken att jag fick två sladdar till, fast kortare

1 kommentar:

  1. EL-politiken är oavsett vad Per Bill försökte hävda för ett par år sedan Nord-pools bluff.
    Staten hävdar att vi skall se till att vara varsamma med naturen och sänka nedsmutsningen av atmosfären. Men Vattenfall - vårt eget-förhoppningsvis ett tag till tjänar ju överpris på EL- liksom EON och några till. Vårt parti som säger sig ha omtanke om både natur och innevånare är oligopoolkompis med EON och trissar priset . Nu ryktas det om att nätpriset måste höjas för att förbättra nätet - men likförbenat ökar vinstmarginalen på EL.
    Man säger att dessa pengar skall sparas - men de synes ramla ut i form av vinstmaximering.

    SvaraRadera