25 mars 2011

Inget nytänkande hos (S) i barn- och ungdomsnämnden

Socialdemokraterna i barn- och ungdomsnämnden har beskyllt oss i alliansen och särskilt mig för att mer eller mindre systematiskt hålla viktig information för oss själva. Märkligt nog sade vi samma om socialdemokrater när de rödgröna hade majoritet.

På i stort varje sammanträde sedan i höstas haglar klagomålen. Även tidigare har jag kritiserats för allt möjligt, bland annat att jag till medier uttalar mig om vilken politik vi avser att driva i nämnden. Till slut sattes ärendet på nämndens föredragningslista och i arbetsutskottet före utlovades att vi skulle få exempel. Men inga exempel gavs!

Jag förstår att socialdemokraterna blir frustrerade när vi driver på och genomför en politik som ger människor större möjligheter att påverka sin vardag eftersom politikernas makt över människor minskar. Jag har däremot ingen förståelse för det ständigt nedsättande ordvalet om vad vi gör. Inte heller för att (S) inte tycker att vi får nyttja nämndens kontor för att driva alliansens politik.  Kontorets enda uppgift är faktiskt att genomföra vår politik.

Socialdemokraterna visar inget intresse för att föra nämndens frågor framåt. All energi koncentreras på att älta och älta  formfrågor, samma sak varje gång vi träffas. Det finns inget nytänkande och ingen framtidsvision hos sossarna. Det är bara surt, surt.

1 kommentar:

  1. Jag tror att Din beskrivning stämmer.
    Förloraren har alltid en egen förklaring.
    Människan är ju påverkbar. Bläddrar man tillbaka och jämför vad som sägs när man sitter i opposition eller regerar blir uttrycken omedelbart omvänt. Alliansen gör sitt bästa naturligtvis och "omtolkarna" fn. vänsterpartierna ser alltid det sämsta. Så länge vi sitter i ledningen så slipper vi uppleva något annat. Det är alltså viktigt att behålla väljarna på vår sida.

    SvaraRadera