11 november 2010

Ingen lyckad dag att köra kampanj för bussen

Det sägs att allt år fortare här i världen. Det gäller inte buss nr 7.

Idag hade Uppsala buss kampanj för fler resenärer. Jag hade sms-biljetten klar när jag kom till torget. Men det fanns inga bussar! Av någon anledning var torget avstängt. Jag gick tills jag hittade en fungerande hållplats men bussen hann dit strax före mig. Höga klackar fungerar dåligt när det är snö och is på trottoarerna. Nästa buss kom 16 minuter efter tidtabellstiden.

Sjuan är en stomlinje! Fast med cirka femtioelva hållplatser. Något behöver göras. (Javisst ja, jag sitter i styrelsen)

Idag var ingen lyckad dag att köra kampanj. Det tog 50 minuter för mig att komma hem med buss idag. Det är lika lång tid som det tar att gå (med andra skor) och då får jag litet motion också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar