06 april 2010

Vilse i Stadsskogen igen

Alexander 2 1/2 år har badat i äventyrsbadet i Fyrishov. Toppen tyckte han efter nästan hundra åk nedför vattenrutschkanan. Men han tyckte att det var rostigt på sina ställen. Jag lovade att framföra det till ledningen. Han ser fram emot nästa bad.

Nu när det blivit ljust igen vågar jag gå igenom Stadsskogen. Första promenaden var idag och jag gick vilse. Detta sker någon gång varje år trots att jag bott i Norby i 37 år. Jag är tacksam att jag fick stigarna utmärkta i kommunens senaste cykelkarta, men jag hade inte den med mig idag.

Skandia bryr sig inte om hur mycket klockan är. 1 1/2 vecka med sommartid har gått men på Skandiahuset är det vinter.

Nu när jag ändå gnäller undrar jag också varför Coop gör reklamblad där vissa sidor är upp och ned? Urdumt! Och varför säger så många ett poäng???? Senast var det i Vi i femman. Det blir minuspoäng.

2 kommentarer:

  1. Hej Cecilia,

    Tack för din kommentar om klockan. Nu har vi pratat med fastighetsskötaren som har lovat att ställa om klockan till sommartid imorgon.

    Mvh
    Anna, Skandia

    SvaraRadera
  2. Fint, men jag hade varit ännu gladare om någon brydde sig om att jag varit kund (ganska god sådan) i över 40 år.

    SvaraRadera