01 maj 2009

Vill ha hundar omkring mig överallt


Vi har nu festat oss genom ytterligare en sista april på samma sätt som vi gjort i ca 40 år. Vi håller på traditionerna. Det har varit mycket att göra den senaste tiden. Ständiga rapporter om sjunkande skatteintäkter kräver anpassningar.
Tidningsläsandet borde höra till mina prioriterade uppgifter men idag läser jag många gamla tidningar.

På UNT:s första sida ser jag att personalen på smådjurskliniken i Ultuna inte skall få ha hundar med sig till jobbet. Jättetråkigt! De här hundarna är en del av Ultunas själ. Det är lugnande att ha friska hundar omkring sig vare sig man själv är där med en sjuk hund eller av någon helt annan anledning. Jag hoppas att ledningen ser hundarnas närvaro som mer än en personalförmån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar