05 december 2010

Tack alla bakom nya SH-rinken

Jag minns för exakt fyra år sedan hur oppositionen sade att vår idrottspolitik skulle misslyckas. Näringslivet och idrottsrörelsen skulle aldrig vara med och satsa i den utsträckninen som vi trodde.

Sanningen är att de satsat långt mer än jag kunnat drömma om. Nu på lördag är det dags igen. Jag är med och inviger en i stort sett helt privatfinansierad konstfrusen isbana på Valsätra IP. Imponerande.

För att kunna njuta fullt ut av denna nya isbana har jag köpt nya skridskor idag. Förut har jag använt samma skridskor som jag hade när jag tränade konståkning som barn. De var över 50 år när jag faktiskt kastade dem men det måste ha varit fin kvalitet.

Jag minns att min klasskamrat var östkanadensisk mästarinna i konståkning i vår åldersklass och att hon fick fyra par skridskor varje år. Inte ens då kunde jag förstå varför hon behövde så många par.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar