18 mars 2010

Omvald

Jag har fått förtroendet att tillsammans med världens bästa arbetskamrat, Gunnar Hedberg, fortsätta att leda moderaterna i Uppsalas kommunfullmäktige ytterligare fyra år. Gunnar toppar listan och jag har andra platsen. Det har bestämts på stämman ikväll.

Det är till mycket stor glädje därför att vi vet att det finns mer att göra för att förbättra vardagen för uppsalaborna. Under mandatperioden har vi och de andra partierna i Alliansen vänt skolan till en uppåtgående trend kunskapsmässigt, avkaffat de långa köerna till äldreomsorgen, infört att människor får välja vem som skall komma hem till dem och hjälpa när den egna förmågan inte räcker till, ökat företagandet genom att låta andra än kommunen utföra tjänster, beslutat om helt nya förutsättningar för idrotten, osv osv osv.

Men vi har mycket kvar att göra. Därför ser jag fram emot de kommande fyra åren. Uppsala skall bli ännu bättre för uppsalaborna.

2 kommentarer:

  1. Valsedeln kommer att bli till glädje! Kontinuitet är en oftast utomordentligt modell.
    Känner Gunnar sedan han dök upp på partiexpeditionen. En ledarstil som varit till gagn för oss. Lycka till själv det har fungerat bra under valperioden. Jag uppfattar kommunens politiska ledning som både utvecklingsvänlig och förutseende. Ni leder på poäng. Valarbetet kan vara ett hundliv - men det trivs Du ju med.

    SvaraRadera
  2. Många tack. Jag ser verkigen fram emot valrörelsen.

    SvaraRadera