13 mars 2010

Fel låt vann förstås, igen

Låtarna som jag gillar bäst vinner aldrig schlagerfestivaler, varken på nationell eller internationell nivå. Det kan bero på att jag är helt omusikalisk.
Årets svenska vinnarlåt är ok men inte mer.

Några saker som jag hade tänkt på om jag hade skrivit låtarna:

1) Det går hem att sjunga om olycklig kärlek men det blir litet väl sentimentalt när föremålet också har dött (för övrigt min favorit).
2) Sångaren måste uttala titeln rätt, särskilt om titeln bara är ett ord. Tungan får inte ligga mot tänderna!
3) Marschlåtar, 2 st i år, passar bäst utomhus (men om man kör med dusch går det bättre eftersom det blir litet naturtroget).
4) fiollåtar är fiolliga och passar bättre på folkmusikfestivaler runtom i sommarsverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar