26 mars 2010

Äntligen skall vi slippa tårtpappershuset

Det finns affärer här i staden som tycks ha köbildning som affärsidé. Antalet öppna kassor är alltid anpassat så att kunderna får köa. Jag byter ut dem mot affärer som respekterar min tid och som tycker att kunderna skall hinna göra annat.

En av dem, Hemköp, ligger i Uppsalas i mitt tycke fulaste hus. Jag har längtat efter dagen då man offentliggör att fasaden byts ut. Jag har varit orolig att huset hinner bli kulturmärkt om det får stå allt för länge.
Nu har det hänt. Tempohuset får ett nytt utseende och vi kommer att slippa se det anskrämliga tårtpapperet till fasad. Äntligen.

2 kommentarer:

  1. Oj! Det har jag väntat på i årtionden. Vad kan man få reda på mer?

    SvaraRadera
  2. Det står nog en hel del på unt.se/Cecilia

    SvaraRadera