07 januari 2012

Vänsterpolitik sprider fattigdom i ivern att bekämpa rikedom

Vänsterpartiet startar om igen, men gör det verkligen det? Den nya partiledaren verkar ha starka kopplingar till politiken som drevs av kommunisterna på sextio- och sjuttiotalet så som jag uppfattar honom. Och förkortad arbetstid blir tydligen återigen en av de stora frågorna.

Man kan inte annat än förvånas när ett parti vill vara ett arbetarparti men politiken går ut på att man inte skall arbeta.

Jag har aldrig förstått hur vänsterpartiet tänker. Helst skall man inte jobba utan leva på bidrag så att man hamnar i ett beroende av politikerna. Hur dessa bidrag skall finansieras blir knepigt eftersom människor skall arbeta så litet som möjligt. Visserligen vill V alltid höja skatterna men även om skattesatsen blir 100 % kommer pengabristen att bli störrre varje år. Grekland är kanske förebilden.

Min tes om vänstepartiet kvarstår. Vänsterns politik bekämpar rikedom och sprider fattigdomen. Alla skall bli lyckliga om de är lika fattiga. Så var det i Albanien och andra kommunistländer och så är det i de kvarvarande kommunistländerna.

4 kommentarer:

  1. Vad pinsam du är!

    SvaraRadera
  2. aleluna38@yahoo.se7 mars 2012 kl. 15:08

    Jag skulle vilja veta vilka kommunistländer menar du då? Kuba kanske ?där det inte finns fattigdom, där populationen är en utav de mest utbildade i världeni % invånare. Jag läste dina kommentarer idag på 18 minuter och tycker att det är skamligt att du, som ansvarig för Uppsalas bostadspolitik inte kunde ge en svar om varför hyrorna ser ut som de gör och framför allt "... det är helt orimligt för mig att svara på hur andra vill göra med sin ekonomi...det är inte aktuellt för mig at flytta in i en etta och därför kan jag inte svara på det...". Jag vill påminna dig Cecilia Forss att du är anställd av staten (dvs Oss) för att genomföra ett arbete för stadensbästa,(vill jag gärna tro) och du har ett ansvar som kommunalpoliker ansvarig för bodstadspolitiken i vår kära kommun. I mina örön låter det som tjäntefel. eller kanske är det så att du inte är medvetet om den bostadsituation som råder i Uppsala? eller inte insatt i de inkomst som en person som ska bo i en etta har. Du säger att du vill arbeta för att flera ska vilja flytta till uppsala. KAn du förklara hur du hade tänkt det med de hyror och bostadskrisen vi upplever idag?

    SvaraRadera
  3. Cecilia Forss, du är pinsamt inkompetent. Läste intervjun med dig i 18 minuter och jag tycker, liksom de ovanför mig att du begått tjänstefel. Om du nu inte kan förklara vad du, som ANSVARIG FÖR BOSTADSPOLITIK i Uppsala, tycker om BOSTADSSITUATIONEN I UPPSALA, så kanske du istället kan förklara vad det är du gör? Du säger att det "inte är [ditt] ansvar som politiker" att göra något åt att flera människor kommer att bli bostadslösa i Uppsala. Vad är ditt ansvar då? Varför exakt, får du en lön? Hur kan du inte överhuvudtaget ta ställning till bostadssituationen i Uppsala, när det är din uppgift?

    Utöver det skulle jag vilja påpeka att det här blogginlägget du skrivit om vänstern verkligen är oprofessionellt. Du låter som en 14-årig MUF-anhängare som bara vräker ur sig skit utan utan att kunna något om politik alls. Det finns inga argument, motiveringar eller förklaringar. Jag tror inte att du inser hur korkad du framstår här. Du svarar inte ens på inlägg. Du är en skam för Sverige och svensk politik. "Jag har aldrig förstått hur vänsterpartiet tänker. Helst skall man inte jobba utan leva på bidrag så att man hamnar i ett beroende av politikerna"?! Du är inte bara en dålig politiker, du verkar synnerligen korkad utöver det.

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet, Cecilia! Sanningen stöter alla som är ovan vid den så jag förstår de magsura kommentarerna från kommunisterna här i kommentarsfältet. Särskilt "Kuba (...) där det inte finns fattigdom" om ett av världens fattigaste länder efter decennier av kommunistiskt vanstyre och förtryck som har som mål just att hålla nere folket i fattigdom och elände. Nazism, kommunism, fascism och islamism är vår tids samlade politiska pest. Otroligt att det finns en massa nyttiga idioter som kan omfamna dessa rovdjursideologier.

    SvaraRadera