12 juni 2011

Hörselskydd var modet för dagen på Tierp arena

Jag har varit på EM i drag race  (http://tierparena.com/page/event.php?id=7)! Och på invigning av den nya fantastiska Tierparenan. Jag trädde in i en ny okänd värld med människor som sysslar med extremt snabba fordon. Hundratalet depåer fyllde arenaområdet och kunde ha allt från jättestora verktygsskåp till matbord med vita dukar och vikta servetter. I depåerna mekades de extrema fordonen och enorma däck byttes men det kunde också vara matdags med grill.

Bilarna och motorcyklarna ser och framförallt låter annorlunda. Helt klart var hörselskydd plagget för dagen. Jag införskaffade chockrosa sådana i en av arenans många montrar. Om jag också varit svartklädd med en T-shirt med bilbilder hade jag passat in perfekt.

Intresset för motorsport är bevisligen enormt. Tiotusentals människor har besökt arenan under dessa invigningsdagar. Roligt att Uppsala län kan erbjuda detta genom en helt privatfinansierad arena som sägs höra till världens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar