13 oktober 2010

Politiker granskade medierna

Idag har politiker fått granska medierna. Äntligen.

TV4 ordnade en presspub med representanter från de flesta lokala medierna. De politiska reportrarna och cheferna (som har olika titlar beroende på medium) svarade på våra frågor och kommenterade vår kritik. För det mesta blev det bra svar som ökade min förståelse för en del vägval som medierna hade gjort. Men ett svar var inte bra. Ett svar kändes mest som undanglidning och inte en fundering om vilket ansvar man har att vara neutral.

Mediefolket fick önska vad de skulle vilja göra men inte gjorde under valrörelsen. Om jag fick önska har jag kvar min önskan från förut. Jag skulle vilja vara rubriksättare på UNT en dag. Först skulle jag vilja göra en intervju med chefredaktören och sedan skriva artikeln och sätta rubriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar