22 oktober 2010

En märklig attitydsförändring

Jag läser i medierna att de rödgrönas företrädare tror och hoppas att alliansen spricker. Under alla mina år i politiken har jag aldrig förr hört att oppositonen går och hoppas att det skall gå illa för Uppsalas majoritet annat än i valrörelserna. Det enda som kan komma ut ur en sådan utveckling är att det blir sämre för uppsalaborna, vilket jag skulle ha trott att ingen ville.

Jag kan lugna alla som eventuellt oroar sig. Vi i Alliansen trivs bra med varandra och vi känner varandra väl sedan länge.

Kanske är det bristande erfarenhet som ger anledning till uttalandena. Samma oppositionsföreträdare som ovan är irriterad över att hon inte vet hur många kommunalrådsposter de får. Gruppledaren för det största partiet har i god tid fått veta hur många kommunalråd de rödgröna erbjuds. De har återkommit och begärt mer. Det svaret dröjer av goda skäl. Senast då de rödgröna styrde blev antalet kommunalråd för de borgerliga inte klart förrän i december ÅRET EFTER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar