28 augusti 2010

Jag lovar - min etiska deklaration

Valrörelsen är i full gång och den är annorlunda. De flesta säger att de inte påverkas av opinions-undersökningar men jag tror att flertalet gör det och det påverkar i hög grad vad man gör och säger. En valrörelse kan gå över styr och därför utfärdar jag härmed ett löfte om min valrörelse.

    - Jag lovar att tala sanning
- Jag lovar därmed också att inte sprida osanningar om mina motståndare

- Jag lovar att ansvar för beslut som jag varit med och fattat

- Jag lovar att inte pådyvla mina motsåndare åsikter som det inte finns belägg för att de har.

- Jag kommer överhuvudtaget inte att tala om mina motståndare annat än i försvar om jag eller mitt parti angripits. De får sköta sin politik själva. Jag har gått till val på moderaternas politik och det är den jag kommer att tala om.

- Jag lovar att inte smutskasta eller misstänkliggöra personer. Alldeles särskilt gäller detta människor som bidrar till Uppsalas utveckling men som inte är inblandade i den politiska debatten

Läs mer om mig på http://www.ceciliaforss.nu




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar