14 augusti 2010

Äntligen valupptakt

Jag trivs när det är valrörelse. Jag gick med i Högerpartiet mitt i valrörelsen 1964 och har varit aktiv i varje valrörelse sedan dess. Det har blivit ganska många.

Igår presenterade alliansen valmanifestet för Uppsala i vacker miljö i Stadsträdgården. Väljarna har att välja mellan att gå framåt eller bakåt, arbetslinjen eller bidragslinjen. Vi i alliansen har full fart framåt och arbetslösheten är lägre än under högkonjunkturen 2006.

Idag var det valupptakt med justitieministern, som har en otrolig förmåga att skapa glädje och värme omkring sig.

Därefter vidtog debatt i en helt annan stadsdel och med helt andra människor. Bilbränder tog en större del av debatten än jag hade velat. När jag lämnade lokalen lät det som att den unge mannen som tyckte att det var rätt att bränna bilar var intresserad av att gå med i ett parti. Det fanns även vuxna som försvarade bilbränderna. De såg det som bilägarnas och försäkringsbolagens fel. Jag kunde bara konstatera att man inte hör hemma hos oss moderater med de åsikterna.

Därefter hem till kattterna som jag har hand om några dagar och en god middag. Hundarna är fortfarande på landet men kommer hem imorgon.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hur argumenterar man FÖR bilbränder? Det låter som något från parlamentet.

    SvaraRadera
  3. Det förvånade nog några av oss också. Den yngre mannen pratade om vikten av att sätta sig i respekt. De äldre skyllde på ägarana och försäkringsbolagen. Så här efteråt kommer jag inte ihåg allt, men deras inlägg pågick ett bra tag.

    SvaraRadera