05 januari 2010

Jag behöver en personlig shoppare

Jag trivs inte i livsmedelsaffärer. Skulle behöva en personlig shoppare som visar mig var varorna jag söker finns. Jag inser att det är orealistiskt, men har en ny affärsidé igen. En affär, som jag ibland går till, har en dator i entrén som visar erbjudanden som man kan skriva ut. Man skulle kunna komplettera med en funktion i vilken man kan skriva vilka varor man vill handla och ut kommer en karta över affären med platserna inprickade.

Litet gnäll också. En del människor kan verkligen konsten att fylla hela utrymmet mellan hyllorna i affärerna. Varianterna är många. Och så finns människorna som tvingats följa med och som inte har någon egentlig uppgift. De är alltid i vägen. Jag har lösningar på detta också förstås men vill inte publicera alla mina affärsidéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar