28 juni 2009

Skittråkigt med pärlplattor

Pärlplattor fanns nog inte när jag var barn. Det var i alla fall inget som jag sattes att pilla med. Därför har jag skaffat en vuxenpärlplatta. Jag har översatt ett foto till en massa nummer som korresponderar med en viss färg och så fyller jag piggplattorna med pyttesmå hackade plaströr i de rätta färgerna. Flera tusen små piggar skall fyllas med sådana "pärlor". Meningslöst och skittråkigt! Ganska fult också.

Imorgon skall jag förbereda mitt motionerande som jag troligen skall påbörja i övermorgon i stället.

1 kommentar:

  1. Det kan vara riktigt roligt med plaströrpärlor. Man behöver inte göra bara platta pärlplattor med dem. Det finns så många andra möjligheter både för barn och vuxna. Du kan titta på http://parlkonst.se/ så ser du hur både du och barnen kan få en rolig, billig och utvecklande sysselsättning.

    SvaraRadera