22 mars 2016

Postnord bryr sig knappast om kunderna

Sedan ett par år tillbaka delas inte posten ut till platserna där vi som har fritidshus har samlat brevlådorna. (Tidningarna levereras fortfarande dit, men det är ju inte posten.)

Eventuell post läggs i en allmän stor låda vid stora vägen Allas post samt reklam ligger huller om buller. Alla vet vem som kallats till sjukhuset eller fått brev från Kronofogden. Om man sätter upp en egen låda bredvid läggs posten i den, men det gör man inte för max tre brev per år.

På det här viset delades posten ut när jag var barn i ytterskärgården för några evigheter sedan. Det allmänna nöjet var att läsa andras post i form av vykort och tidningar. Alla visste också vem som fått brev från vem. Det behövdes bara en prenumeration per tidning för hela ön. Jag har svårt att förstå att det ses som framtiden hos Postnord.

Kunden är ju inte jag, utan den som betalat för tjänsten. Kunden vet inte att jag inte kommer att få försändelsen som den betalt för att få levererad.  Det gäller både frankerade brev och hushållsreklam. Någon har betalat för att de skall nå mig, vilket de inte gör.

Så fungerar det framtidsinriktade bolaget Postnord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar