26 februari 2010

Elsax - en ovärderlig hjälp i hemmet

Jag har skaffat en ny grej som jag inte förstår hur jag klarat mig utan förut - en elektrisk sax från Black & Decker. Jag klipper recept ur tidningar med god fart. Många recept blir det som jag aldrig kommer att tillaga. Snabbt som ögat kapar jag bort onödig text från papper av olika tjocklek. Jag letar nu ständigt efter mer som jag får klippa i.

Ifall någon skulle tycka att man kan leva ett fullvärdigt liv utan elsax vill jag berätta att jag möttes av samma reaktion när jag skaffade eltandborste. Nu flera år senare har nästan alla en eltandborste och ser det som en viktig grej.

Min man har skaffat en sak som man måste ha om man vill åldras med stil - peelingtandkräm! Egentligen heter den "anti age" tandkräm men Lasse frågade tillverkaren som berättade att det är vanlig tandkräm med mera slipmedel. Tandpeeling med andra ord. Ingen behöver ha rynkiga tänder längre Tur att vi har en tub nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar