31 mars 2009

(S)-företrädare har förolämpat mig en gång för mycket och för grovt

tisdagen 31 mars 2009

Idag har jag förolämpats en gång för mycket. Övertrampen var grova. Mina politiska motståndare vet inga gränser för att försöka vanära mig. När Fan läser bibeln är det som en snäll sagotant i jämförelse. Jag vet att några i oppositionen alltid säger att jag inte svarat på deras interpellationer, trots att jag lägger ned oerhörd möda på svaren. Dagens svar tog flera dagar att skriva. Jag tänker inte längre överse med långa rader av förolämpningar och rena falsarier. När argumenten tryter tar interpellanten till osanningar och förolämpningar. Han begär ordet flera gånger för att upprepa samma oförskämdheter. Då blottar han verkligen bristen på argument.Personen i fråga är stolt över sina osanningar och sina vantolkningar. Undrar om hans partivänner är lika stolta?

På januarifullmäktige lovade (v)-kommunalrådet att hon minsann skulle ställa mig till svars för ett löfte som hon inte trodde att jag kunde hålla. Hon körde också taktiken med upprepning av beskyllningar om att jag jag ägnade mig åt gissningar och att jag inte tog reda på fakta.

Efter kontroll visade sig att jag hade rätt fakta, att jag höll vad jag lovade och att det var hon som inte förstått statistiken som hon fått ta del av. Hon lovade att återkomma i mars. Det är knappt två timmar kvar. Undrar om hon håller sitt löfte?

Nu måste jag komma på ett sätt att få ett slut på detta osakliga förolämpande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar