20 november 2011

Varför mustasch?

Idag läste jag att Juholt sagt att han har mustasch därför att han är rädd att skära sig när han rakar sig.  Hans beskrivning var mer målande. I en intervju före jul hörde jag honom berätta att mustaschen var resultatet av en vadslagning. Vad vadet avsåg ville han inte berätta förrän han vunnit eller förlorat men det skulle kunna bli så att mustaschen plötsligt försvinner.

Att jag undrar vilket som är sant har inte med mustaschen i sig att göra. Men jag tycker att det är störande när man inte ens i små frågor vet vad som är sant. Anpassar han allt till vad han just då känner för att säga? Jag har hört om "kändisar" som på ploj sällan ger ett sant svar och svarar olika helt efter humör. Det tycker jag är litet roligt men jag tror inte att det fungerar för en politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar